Regulamin korzystania z profesjonalniej infolinii oraz poradni internetowej w ramach „Kujawsko-Pomorskiej Poradni Rodzinnej”.
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem serwisu internetowego dostępnego pod domeną „www.kppr.org.pl”
(zwanego dalej: „Serwisem”) jest Europejskie Centrum Współpracy Młodzieży,
przy ul. Wola Zamkowa 12A, 87-100 Toruń, działające na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. - Niniejszy Regulamin określa rodzaj, zakres oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, wyłącznie na potrzeby projektu
pn. „Kujawsko-Pomorska Poradnia Rodzinna” - „Kujawsko-Pomorska Poradnia Rodzinna” realizowana jest w ramach projektu pn. „Realizacja działań z zakresu edukacji i bezpieczeństwa publicznego ukierunkowanych na kształtowanie właściwych postaw funkcjonowania społecznego w sytuacji występowania zagrożeń epidemiologicznych” w ramach działania 9.3.1 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz budżetu województwa kujawsko-pomorskiego.
§ 2. DEFINICJE
Pojęciom użytym w niniejszym Regulaminie nadaje się następujące znaczenia:
- Formularz Zgłoszeniowy – formularz dostępny on-line w Serwisie lub w formie papierowej, wypełniany przez Użytkownika zainteresowanego skorzystaniem z Usług Specjalisty umożliwiający dopasowanie zakresu działania Specjalisty do potrzeb Użytkownika i możliwość kontaktowania się z Klientem;
- Klient – osoba fizyczna, która jest mieszkańcem Województwa Kujawsko-Pomorskiego, korzystająca za pośrednictwem Serwisu z bezpłatnych Usług Serwisu i Usług Specjalisty, która wypełniła Formularz Zgłoszeniowy, zaakceptowała postanowienia
Regulaminu lub taka, która korzysta z Usług Specjalisty w Instytucji Pomocowej i nie wypełnia Formularza Zgłoszeniowego, lecz akceptuje postanowienia Regulaminu; Osoba fizyczna, która nie ma zdolności do czynności prawnych lub jest ona ograniczona, może być Klientem jeżeli zgodę na korzystanie z bezpłatnych Usług Serwisu i Usług Specjalisty wyrazili jej przedstawiciele ustawowi (rodzice, opiekunowie prawni);
- Porada – rozmowa trwająca minimum 20 minut pomiędzy Klientem a Specjalistą realizowana w ramach świadczenia Usługi Specjalisty za pośrednictwem platform komunikacyjnych (m.in. Skype) lub przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w formie audio (telefon) i/lub wideoporada pomiędzy Klientem a Specjalistą na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia darmowych usług drogą elektroniczną,
oraz poprzez następujące drogi kontaktu z infolinią i poradnią internetową:
– telefon,
– poczta elektroniczna,
– domena „kppr.org.pl” z formularzem kontaktowym,
– komunikator video (m.in. Skype),
– webinarium;
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod domeną „www.kppr.org.pl” administrowany przez Usługodawcę;
- Specjalista – osoba uprawniona do wykonywania zawodu psychologa na podstawie ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa.
- Usługi Specjalisty – usługi świadczone Klientom przez Specjalistę za pośrednictwem Serwisu polegające na udzielaniu świadczeń z zakresu psychologii i/lub psychoterapii;
- Usługi Serwisu – usługi świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu;
- Wykonawca – Europejskie Centrum Współpracy Młodzieży,
ul. Wola Zamkowa 12A, 87-100 Toruń, - Użytkownik – odwiedzający Serwis dostępny pod domeną „www.kppr.org.pl” w tym również Klient;
- Zarejestrowany Użytkownik – Użytkownik, który poprawnie wypełnił Formularz Zgłoszeniowy.
- Instytucja Pomocowa – należy przez to rozumieć:
- organy administracji rządowej i samorządowej, które wykonują działania z zakresu pomocy społecznej, regionalne ośrodki polityki społecznej,
- powiatowe centra pomocy rodzinie,
- ośrodki pomocy społecznej,
- domy pomocy społecznej,
- placówki specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego,
- ośrodki wsparcia,
- ośrodki interwencji kryzysowej,
- noclegownie,
- zakłady aktywizacji zawodowej,
- ośrodki wspierania ekonomii społecznej,
- organizacje pozarządowe.
§ 3. WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z SERWISU
- Warunkiem korzystania z usług świadczonych drogą telefoniczną za pośrednictwem Serwisu jest posiadanie sprawnego telefonu komórkowego lub stacjonarnego.
- Warunkiem korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych w zakresie łącza internetowego, przeglądarki internetowej, sprzętu komputerowego i aplikacji
(w zależności od wybranej formy komunikacji): - Sprawny komputer, tablet lub telefon wraz z mikrofonem i/lub kamerą w zależności
od wybranej formy komunikacji; - Aktualna i poprawnie skonfigurowana wersja przeglądarek internetowych:
Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox,
Opera lub Google Chrome; - Łącze internetowe umożliwiające rozmowy wideo lub chat.
§ 4. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami, niniejszym Regulaminem, a także z poszanowaniem praw osób trzecich, w tym w szczególności praw innych Użytkowników korzystających z Serwisu. Zakazuje się dostarczania za pośrednictwem Serwisu treści o charakterze bezprawnym.
- Porada może nastąpić po wcześniejszym wypełnieniu przez Użytkownika Formularza Zgłoszeniowego on-line lub stacjonarnie oraz po wyrażeniu przez Użytkownika wymaganych zgód na przetwarzanie jego danych osobowych. Porada może nastąpić również po skontaktowaniu się z infolinią Poradni pod numerem 56 649 48 50.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia świadczenia Usług
w związku z koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych lub naprawczych jak również w związku z modernizacją lub przebudową Serwisu. Usługodawca dołoży starań, aby przerwy w świadczeniu Usług nie były uciążliwe dla Użytkowników. - Użytkownik może skorzystać z usługi Serwisu poprzez udział w tematycznych seminariach internetowych, zwanych dalej „Webinarium”, które zostaną wcześniej zorganizowane dla osób:
- posiadających dostęp do komputera i łącza internetowego – warunkiem skorzystania z tej usługi jest wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego on-line, dostarczonego przez Wykonawcę,
- nieposiadających dostępu do komputera (osoby starsze, bezdomne) – warunkiem skorzystania z tej usługi jest zgłoszenie się do Instytucji Pomocowej.
- Instytucja Pomocowa jest administratorem danych osobowych i przekazuje je Serwisowi w celu potwierdzenia tożsamości Klienta.
§ 5. REALIZACJA USŁUG SERWISU I USŁUG SPECJALISTY
- Porada za pośrednictwem Serwisu, realizowana jest w następujący sposób:
- Użytkownik wypełnia Formularz Zgłoszeniowy lub zgłasza się do Instytucji Pomocowej;
- Użytkownik zapoznaje się z treścią i akceptuje postanowienia Regulaminu, a także wyraża wymagane zgody;
- Użytkownik jest zobowiązany do wyboru formy Porady ze Specjalistą;
- Wykonawca przekazuje uzupełniony przez Użytkownika Formularz w formie anonimowej odpowiedniemu Specjaliście;
- Specjalista świadczy Klientowi Usługę w formie Porady;
- Kujawsko-Pomorska Poradnia Rodzinna będzie czynna od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. W szczególnych przypadkach uzyskanie Porady od specjalisty możliwe będzie poza ustalonymi godzinami działania poradni.
§ 6. ZMIANA TERMINU PORADY
- Klient może odwołać Poradę lub zmienić jej termin najpóźniej w ciągu 24 godzin przed datą planowanej Porady.
- W celu odwołania Porady lub zmiany terminu Porady, Klient zobowiązany jest poinformować o tym Serwis za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając wiadomość na adres: poradnia@kppr.org.pl lub za pośrednictwem telefonu, dzwoniąc na numer 56 649 48 50
- Nowy termin Porady po zmianie przez Klienta, ustalany jest za pośrednictwem Serwisu lub wspólnie ze Specjalistą.
- Specjalista ma prawo, w szczególnych sytuacjach, skontaktować się z Klientem i poprosić go o zmianę terminu Porady, nie później jednak niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje prawo do odwołania Porady albo ustalenia w porozumieniu ze Specjalistą nowego, dogodnego dla Klienta terminu Porady. W przypadku odwołania wizyty z przyczyn zależnych od Specjalisty, Klient może umówić się na Poradę z innym Specjalistą lub zrezygnować z niej.
§ 7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność za świadczenie Usług Serwisu zgodnie
z postanowieniami niniejszego Regulaminu. - Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość działania kanałów komunikacji wykorzystywanych do przeprowadzenia Porady.
- Wykonawca nie odpowiada za przerwy w świadczeniu usług wynikające z przyczyn od niego niezależnych, w tym w szczególności spowodowane siłą wyższą (np. pożar, klęski żywiołowe).
§ 8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych Użytkowników korzystających z profesjonalnej infolinii i poradni internetowej jest Wykonawca Europejskie Centrum Współpracy Młodzieży z siedzibą w Toruniu (87-100) przy ul. Wola Zamkowa 12A, NIP: 9561032605 oraz REGON: 870253925. Kontakt w sprawie danych osobowych możliwy jest:
1) listownie – na adres: ul. Wola Zamkowa 12A, 87-100 Toruń;
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres e-mail: ecwm@ecwm.org.pl
3) telefonicznie – pod numerem telefonu: 56 65 222 40.
Wykonawca jest odpowiedzialny za zapewnienie zgodności przetwarzania tych danych osobowych z obowiązującym prawem tj. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r., Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1) lub Ustawę (z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2019 roku, poz. 1781).
- Administrator danych przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu i zakresie niezbędnym dla korzystania przez nich z profesjonalnej infolinii i poradni internetowej.
- Użytkownik ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania (w zakresie w jakim jest to prawnie dopuszczalne), a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do UODO.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 r.
- Realizacja projektu kończy się z dniem 11 grudnia 2020 r.
- Wykonawca ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu następuje poprzez umieszczenie zmienionej wersji Regulaminu na stronie Serwisu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Ustawy Kodeks cywilny, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Wykonawca zapewnia, że w ramach zamówienia:
- Usługi infolinii i poradni internetowej będą realizowane zgodnie z normą EN 15838:2009;
- Będzie prowadził politykę bezpieczeństwa informacji oraz będzie utrzymywał adekwatne do obowiązującej polityki zabezpieczenia, zgodne z normą EN 27001:2014.
- Gwarantuje realizację przedmiotu umowy zgodnie z przepisami w zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Prawa Pracy, a także wymaganiami sanitarnymi.